Rabu, 22 Julai 2009

Manek Urai

Manek Urai: Pas menang tipis 65 undi

KUALA KRAI: Calon Pas, Mohd Fauzi Abdullah menang pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai mengalahkan calon Barisan Nasional (BN), Tuan Aziz Tuan Mat dengan memperoleh majoriti 65 undi.

Mohd Fauzi memperoleh 5,348 undi manakala Tuan Aziz mendapat 5,283 undi.

Pengumuman mengenai keputusan pilihan raya kecil itu dibuat Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Adnan Hussin jam 8.56 malam tadi di pusat penamaan calon di Dewan Petra, Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra 1, di sini.



Seminggu telah berlalu... keputusan PRK di Manek Urai tetap terpahat di hati kedua-dua pihak yang bertanding.. samada parti PAS atau BN... Menang tipis di mata PAS dan Pakatan Rakyat memang agak mengejutkan kerana sebelum ini kita mendapat majoriti yang agak besar... tapi banyak faktor yang perlu difikirkan sebelum menuding jari kepada sesiapa.. Lantas sama-samalah kita muhasabah diri..

Post mortem akan dijalankan oleh PAS dalam masa terdekat ekoran kemerosotan ketara undi diperolehi pada pilihan raya kecil Dun Manek Urai.

Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dato' Abdul Halim Abdul Rahman berkata, beberapa faktor antaranya janji untuk menyediakan jambatan baru di Manek Urai dan sogokan wang boleh mempengaruhi sikap pengundi luar.

Apa-apapun tahniah kita ucapkan kepada kebijaksanaan penduduk Manek Urai yang telah berjaya mempertahankan kerusi tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sudi-sudilah memberi komen atau pandangan...